Goed Toezicht - Transparantie

Voor de waarde Transparantie van Goed Toezicht wordt aan Raden van Toezicht gevraagd de volgende gegevens inzichtelijk te maken:

  • Het jaarverslag van de Raad van Toezicht, eventueel als onderdeel van het algemeen jaarverslag van de instelling. De leden en bestuurssecretaris van een Raad kunnen het jaarverslag via deze website uploaden. Dit gebeurt over het afgelopen kalenderjaar, waarbij er vanaf 1 maart kan worden geüpload, met een uiterste aanleverdatum van 1 juli.

  • Contactgegevens van de Raad van Toezicht: de Raad moet tenminste via een algemeen e-mailadres benaderbaar zijn. Deze gegevens dienen uiterlijk 1 juli over het afgelopen kalenderjaar te zijn aangepast. Ook de leden van de Raad van Toezicht moeten online inzichtelijk zijn, deze gegevens kunnen door de Raad zelf worden aangepast.

  • Aanvullende kennis- en competentieontwikkeling door de leden van de Raad van Toezicht. Hier vallen onder andere cursussen, regiobijeenkomsten en congressen onder. Via deze website geeft een Raad van Toezicht volledig en uiterlijk 1 juli over het afgelopen kalenderjaar aan welke aanvullende cursussen en kennisbijeenkomsten door leden zijn gevolgd.

Een Raad van Toezicht kan deze gegevens inzichtelijk maken via deze website. De status ‘Transparantie’ wordt gevormd door een optelsom van de drie onderdelen jaarverslag, contactgegevens en aanvullende kennis- en competentieontwikkeling, waarbij alle onderdelen op orde moeten zijn voor de status behaald.

> Bekijk de instructie hoe u deze gegevens online kunt bijwerken

Home
Wie we zijn
Wat doen we
Actueel
ThemabankOpleidingen Inloggen